V čem kraniosakrální terapie pomáhá při rehabilitaci?

Celostní medicína už se dostává do povědomí lidí a ruku v ruce s ní jde také celostní rehabilitace.

Lidské bytosti jsou složité systémy plné informací (energie) interagující s ostatními energiemi (prostředí), které hluboce ovlivňují naši fyziologii a emocionální zdraví.

Moderní medicína nás dá dohromady, sešije, sešroubuje a opraví, co je třeba na fyziologické  a biochemické úrovni – na úrovni těla. Ale co dál. Nejsme jenom tělo. Potřebujeme ještě „opravit“ psychiku a mysl a dostat opět do rovnováhy celou naši bytost na všech úrovních –  na úrovni těla, duše i ducha.

Když fyzioterapeut vytvoří pro svého klienta takové podmínky, že klient – ať už je to dítě s DMO nebo dospělý po autohavárii – začne jinak zacházet se svým tělem, např. může uchopit lžíci a najíst se, může brát do rukou různé předměty, může se opět (anebo poprvé v životě) posadit, může se opět (anebo poprvé v životě) postavit na vlastní nohy – co se pak děje na mentální a psychické, někdy i na spirituální úrovni? Dokážeme si my, zdraví a plně vyvinutí jedinci, vůbec uvědomit důsledek takových změn?

Pro dobrou rehabilitaci anebo návrat do života je důležité všechny tyto změny kvalitně integrovat  – to znamená vytvořit takové podmínky, prostředí a prostor, aby všechny změny mohly být do celého systému člověka – těla – duše – mysli – ducha dobře zakomponovány. A kvalita integrace hodně záleží na kvalitních zdrojích a dobré kondici nervového systému.

Jednoduše řečeno – to, jestli bude celá rehabilitace účinná nebo ne, záleží také na tom, jestli na ten posun vpřed má systém klienta dostatečnou neuro-energetickou kapacitu. Výživa poskytuje nutriční zdroje pro fyzické tělo – živiny, vitamíny, minerály, bílkoviny atd. A nesmíme zapomínat i na ty ostatní těla – emoční, mentální, spirituální. To vše potřebujeme také „dovyživit“.

Kraniosakrální biodynamika je jedním ze způsobů, jak to udělat. Díky své jemnosti a celistvému přístupu je vhodná pro všechny – miminka, malé děti, velké děti, dospělé, na všech úrovních fyzického, mentálního a emočního vývoje. Tato metoda nemá žádné kontraindikace.